Het is al laat deze avond ik dacht nog even voor het slapen gaan wat schrijven. Het is mijn stap 10 die ik dagelijks doe. Stap 10 is gewoon een dagelijkse inventaris van wat heb ik gedaan waar loop ik tegen aan. wat kan ik anders doen of wat heeft me geholpen. het meeste dat ik doe. dat is goed voor me ik ben er van overtuigd dat ik het goed doe. ik loop ook tegen weinig dingen aan die niet goed voelen. er zijn altijd momenten op een dag dat je denkt nou moet dat nu. Maar goed ik doe het gewoon. weetje ik maak eigenlijk niks mee dat ik niet aan kan. en dat was 340 dagen geleden wel anders. ik ga naar meetings bid mediteer leer lees leef werk en geniet. en dat noemen we dan leven. zo simpel is het eigenlijk. soms denk ik nog wel eens aan dingen die ik liever anders had gedaan dat mag ook best maar ze hebben geen lastige of nadelige gevolgen meer. het enige waar ik echt tegen aan loop is dat ik wil sporten als een gast van 18. en als ik dat dan doe ik meteen daar weken of dagen last van heb en dan dus niet kan sporten. daar mag ik echt wel wat rustiger in worden. ik vergeet soms dat ik bijna dood ben geweest en dat ik daarom beter voor me zelf mag zorgen. dat is het enige waar ik echt last van heb en waar ik echt wel iets aan mag gaan doen. ik kan beter 3x rustig sporten dan een keer als een idioot en dan last hebben. ook komen mijn hormonen weer op spelen en dan moet ik zeer waakzaam zijn ik moet daar over praten en duidelijk zijn voor me zelf dat het geen dat ik wil niet het geen is dat ik moet doen. dat het nog niet het moment daar voor is. maar goed daar doe ik dus ook echt iets mee dus ik zeg een top zaterdag gehad langzaam aan komt dat jaar dichterbij. vastbesloten en zeer waakzaam ga ik nu slapen tot morgen maar weer.
![](https://static.wixstatic.com/media/bb8d60_af2224053de64041ad326dc3e83d9108~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_1307,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/bb8d60_af2224053de64041ad326dc3e83d9108~mv2.jpg)